dinsdag 17 mei 2016

I LOVE ME




Elke morgen begin ik mijn dag met het lezen in één van mijn Bijbels. Dat doe ik nu ruim 15 jaar en het verveelt me nooit. Het lijkt zelfs wel of ik er steeds enthousiaster over word. 
De Bijbel staat namelijk vol met hele mooie dingen voor ons. Dingen die me bemoedigen en waar ik blij van word. Dingen die ervoor zorgen dat we een gezond zelfbeeld krijgen en steeds meer eigenwaarde. 
Het is belangrijk een goed zelfbeeld te hebben en van jezelf te houden! 
Gods enige gebod is namelijk: 'Heb Mij lief met heel je hart, heel je ziel en heel je verstand en je naaste als jezelf'
Als ik  niet van mezelf houd heeft mijn naaste dus eigenlijk een probleem.
In onze Nederlandse cultuur wordt ons vaak geleerd dat we bescheiden moeten zijn over onszelf, -we zijn maar gewoon, niks bijzonders. Maar de Bijbel zegt iets heel anders over ons. De Bijbel zegt dat we met zeer veel zorg en toewijding gemaakt zijn. Dat de allerhoogste God ons zelf tot in detail bedacht en gemaakt heeft. Dat we waardevol zijn en zeer geliefd. Dàt is dus wat we moeten geloven en waar we naar moeten leven! Zo moeten we onszelf zien èn onze naaste.

Wat een gave waarheid weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten