dinsdag 24 mei 2016

KIES DAN HET LEVEN!


Zelf ben ik echt al jaren bezig me te verdiepen in de kracht van ons denken en de kracht van woorden. Ik vind het zo gaaf dit toe te passen en steeds meer het resultaat ervan te ervaren. Soms denk ik zelfs dat ik ‘abnormaal’ ben omdat ik rust ervaar in situaties waar anderen waarschijnlijk in paniek zouden raken. Maar in de basis is het simpel, het is gewoon een keuze. Je kiest ervoor Gods Woord te volgen en niet je omstandigheden of gevoel.
In Deuteronomium 30:19 staat: ‘ Ik stel je voor de keuze tussen leven en dood, zegen en vloek.Kies dan het leven!’
God zegt: “KIES het leven’ omdat we vaak niet voor het leven kiezen maar voor de slachtofferrol.
Vaak is het ook gewoon makkelijker om slachtoffer te blijven dan te kiezen voor het leven. Maar in Joh.10:10 zegt Jezus: ‘Ik ben gekomen om Leven te geven…’ In het engels staat er: een leven om van te genieten, een leven zo overvloedig dat het overloopt. Dat is een hele mooie belofte! En hij is voor jou! Maar het is jouw keus!
Pas je Gods Woord toe hoe moeilijk dat ook is in bepaalde situaties of geef je toe aan je gevoel?
Een gevoel van onrecht misschien wat tot gevolg heeft dat je niet kunt of wilt vergeven.
Het gevolg van niet vergeven is bitterheid en bitterheid schiet wortel en beschadigt je. Het houdt je gevangen en je zult niet Gods doel bereiken. Je zult niet de potentie die God in je gelegd heeft uit kunnen leven. Als je niet vergeeft blijf je slachtoffer. Maar Gods Wóórd geeft ons geen ruimte om slachtoffer te zijn, Gods Woord zegt dat we overwinnaars zijn!
God wil dat we voor het Leven kiezen zodat het zaad wat Hij in ons gelegd heeft kan gaan ontkiemen, we ons potentieel beginnen te gebruiken en we de dromen van ons hart beginnen te volgen.
God heeft je gemaakt om groter te zijn dan je omstandigheden. God heeft je gemaakt om groter te zijn dan je verleden. God heeft je gemaakt om een verschil te maken in deze wereld.
Hoe? Door voor het Leven te kiezen!

Welke plaats ga jij innemen in de stamboom?
Welk verschil ga jij maken voor de volgende generatie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten