maandag 23 mei 2016

JIJ KUNT DE TOEKOMST VERANDEREN



Vaak schrijf ik zulke lange teksten dat ze veel te lang zijn om in een blog te zetten. Ik weet dat mensen snel hun interesse verliezen als teksten te lang zijn. Daarom heb ik besloten om mijn teksten maar in stukken te hakken en zo een soort vervolg blog te schrijven.


Van de week komt steeds de reclame voorbij van een site waarop je je stamboom na kunt trekken. Best interessant. Je komt van alles te weten over je voorgeslacht. Hoe ze de kost verdienden, hun maatschappelijke positie, waar en hoe ze woonden enz. En vaak zul je zien dat het generaties achter elkaar ongeveer hetzelfde blijft. Maar ook de radicale ommekeren zijn te zien. Als bijvoorbeeld ineens iemand besluit te emigreren of met iemand uit een andere cultuur trouwt of met iemand met een totaal andere positie op de maatschappelijke ladder. Op dat punt verandert ineens de groei van de stamboom.
Dit bewijst dus dat je de toekomst en het doel van jezelf èn je hele nageslacht kunt veranderen.

Stel je komt uit een voorgeslacht van ongelovigen en jij besluit Jezus te gaan volgen, dan zal dat niet alleen van invloed zijn op jouw toekomst maar ook op die van je kinderen. Je kunt de toekomst veranderen!
Er zijn families waar van generatie op generatie bijvoorbeeld verslaving voorkomt of mannen die hun vrouw mishandelen of vernederen of bepaalde ziekten die je elke generatie terug ziet komen.
Tot hier, tot jou. Want jij kunt de keuze maken Jezus te volgen in plaats van de traditie van voorgaande generaties. Jij kunt de grens trekken en zeggen: “Het misbruik stopt bij mij, verslaving stopt bij mij, bitterheid stopt bij mij, niet willen vergeven stopt bij mij, een laag zelfbeeld stopt bij mij, onzekerheid stopt bij mij. Mijn kinderen hoeven daar geen last van te hebben want ík maak andere keuzen en daardoor zullen de generaties na mij anders zijn. Vanaf nu zal er zegen zijn en overvloed en waarheid.
Omdat ik Jezus ga volgend en dàt verandert de toekomst”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten