zondag 3 februari 2013

GEDISKWALIFICEERD



8.30 ik zit alleen beneden. Bubba heeft de vervelende gewoonte om in het weekend om een uur of acht te gaan blaffen. Dan wil mevrouw naar buiten wat voor mij wil zeggen dat ik er dus uit moet. Maar ach ik ga dalijk toch naar de kerk dus kan ik nog lekker op m’n gemak doen. Lekker geen tv aan en gewoon even zitten, koffie drinken  en denken. Ik weet niet eens wie er spreekt vandaag. Ik in ieder geval niet. ‘Niet heilig genoeg’ bedenk ik met een glimlach. Ik verzuim de gebedsavonden en soms andere dingen die door de kerk georganiseerd worden. Er was een tijd dat het me kwetste, kwaad maakte zelfs, nu niet meer. Ik heb er vrede mee. Ik vind het gaaf om elke dag in de Bijbel te lezen en ik vind het gaaf om Gods Woord toe te passen en de uitwerking daarvan te ervaren in mijn leven. Ik lees graag, luister graag naar studies en praat graag met anderen over Gods Woord en ik praat graag met God over Zijn Woord. Ik bid dus graag, maar ja ik ga niet naar gebedsavonden, dus helaas gediskwalificeerd om te spreken, tenminste en publique.

De preek ging vandaag over liefde en passie voor anderen. Zelf een stapje terug doen om een ander voorrang te geven. Nederigheid ook. Een aantal vragen die gesteld werden waren:
Hou jij echt van anderen?
Heb je weleens verdriet voor die ander?
Heb je passie voor die ander?

En het hoofdthema: Liefde is beter dan kennis. 

Volg jij Jezus na?
Zien de mensen iets van Jezus terug in jou?

Ik heb het me heel de middag afgevraagd en heb mezelf meteen de vraag gesteld in wie ik Jezus terug zie.

Liefde is denk ik inderdaad beter dan kennis want God is liefde en God is altijd het beste.
En er is nog een vraag die me bezig houdt: Wanneer zou je bij God eigenlijk gediskwalificeerd worden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten