maandag 4 februari 2013

SPIRITUELE LEGO STEENTJES



Gisteren deel 3 van de serie van Rick Warren ‘What on earth am I here for’ geluisterd.
Vorige week ging het over reden nummer één waarom we hier zijn: een zoon of dochter zijn van God.
Deze week de tweede reden: God maakte je onderdeel van Zijn familie.

Efeze 1:5 Zijn onveranderlijke plan was altijd al om ons te adopteren als Zijn kinderen in Zijn eigen familie, door Jezus Christus.

De kerk is Gods familie, dat is het woord wat God zelf voor Zijn familie gebruikt.

1 Tim.3:14-15 Ik hoop je spoedig op te zoeken, maar ik schrijf je dit voor het geval ik mocht worden opgehouden. Dan weet je hoe men zich behoort te gedragen in het huisgezin van God, dat wil zeggen in de gemeente (the church) van de levende God, de steunpilaar en grondslag van de waarheid.

In Gods kerk word je ondersteund door anderen. We zijn er om elkaar te helpen.
Als je geen support hebt van anderen stort je op een gegeven moment in elkaar. We hebben het nodig met elkaar verbonden te zijn. Net zoals bij Lego steentjes. Lego is gemaakt voor maar één doel en dat is de steentjes aan elkaar verbinden. Zo maakte God ons ook om met elkaar te connecten, net als bij Lego. Als je de stenen aan elkaar verbindt kun je de mooiste dingen maken maar als je de stenen niet aan elkaar verbindt heb je gewoon een bak met rommel. Het doel van Lego is dat de blokjes met elkaar verbonden worden. Wij zijn spirituele Lego blokjes gemaakt om aan elkaar verbonden te worden en zo Gods kerk te bouwen.

Rom.1:12 Ik wil dat we elkaar helpen met het geloof wat we hebben. Jouw geloof zal mij helpen, en mijn geloof zal jou helpen.

Waarom is het zo belangrijk om te connecten en elkaar te helpen? 
Omdat de grootste epidemie vandaag in deze maatschappij niet de crisis is maar eenzaamheid, het niet verbonden zijn met anderen.
Als je verbonden bent met Gods kerk word je leven productief en zul je vrucht dragen want als je verbonden bent met de wijnstok kun je vrucht dragen.

Joh. 15:4-5 Blijf in Mij, dan blijf Ik in jullie. Een rank die niet aan de wijnstok blijft, kan uit zichzelf geen vrucht dragen. Zo kunnen jullie geen vrucht dragen als jullie niet in Mij blijven.
Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in Mij blijft en Ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder Mij kun je niets doen.

Vrucht dragen is productief zijn en dat heb je nodig in je leven. Het gevoel dat je ertoe doet en iets bijdraagt aan de wereld. Het is belangrijk je gaven en je passie te gebruiken zodat je steeds meer vrucht gaat voortbrengen, steeds productiever wordt.
Er is geen excuus om niet productief te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten