dinsdag 17 december 2013

DE HEER OP EEN BRIEFJE


Heb jij dat ook, van die teksten in de Bijbel die je het liefst een hele dag met je meeneemt?
Van die woorden die je juist op dàt moment zo nodig hebt en die werken als een soort medicijn?
Ik wel, en ik schrijf ze ook daadwerkelijk op een briefje en stop dat in m’n zak of doe het in m’n portemonnee. Zo kom je in heel veel van mijn kledingstukken briefjes tegen met bemoedigende woorden uit Gods Woord. Daarom is het ook zo’n voordeel om je dag te beginnen met lezen in de Bijbel , dan heb je heel de dag profijt van wat je gelezen hebt, heel de dag heb je een antwoord op je vragen.

Vanmorgen las ik Habakuk 3, daar staan heel veel mooie dingen in zoals dat Gods kracht onveranderd blijft en dat Hij erop uittrekt om Zijn kinderen te redden en te bevrijden. Hetgene wat me vandaag het meest aansprak was het eind, vers 19
De oppermachtige Here is mijn kracht. Hij laat mij zo snel lopen als een hert en brengt mij veilig over de bergen.
Bergen, dat kan van alles zijn. Bergen beklimmen kan zwaar zijn en veel moeite kosten. Waar zie jij als een berg tegenop?

Als ik alleen al in mijn eigen omgeving kijk zie ik vrienden die hun baan verloren zijn en als een berg opzien tegen de financiële situatie waarin ze zijn terechtgekomen, ik zie een kind wat ontspoord is en opgenomen moeten worden om van zijn verslaving af te komen, een moeder die als een berg tegen deze situatie opziet, ik zie andersom kinderen die als een berg opzien tegen de toekomst omdat hun vader nooit meer zal genezen. Ik zie een vriendin die een pittige operatie moet ondergaan, ik zie een huwelijk wat op de klippen is gelopen en een vrouw die er als een berg tegenop ziet om voortaan samen met haar kinderen verder te moeten gaan en uiteraard zie ik ook in mijn eigen leven bergen.

Op zo’n moment is het toch gaaf als je ‘s morgens je Bijbel openslaat en je leest dat God je veilig over deze bergen heen zal brengen. Het is gaaf als je bij de supermarkt staat en wanneer je je hand in je zak steekt  je een briefje omhoog haalt wat je vertelt dat de oppermachtige Here je kracht is en Hij je zo snel laat lopen als een hert en je veilig over de bergen brengt. 
Het haalt je vaak net over dat dipje heen waar je in zit en het geeft je altijd een warm en veilig gevoel, het gevoel dat je doet weten dat God bij je is, altijd,  en dat Hij erop uittrekt om je te redden!



1 opmerking: