vrijdag 13 december 2013

VITAMINEN


Vanmorgen om half tien stond ze alweer op de stoep, Anne, met haar emmertje, spons, zeem en trekker. Ik was net gedoucht en een beetje opgedoft, klaar om naar de kapper te gaan. Anne deed precies wat ik vanmorgen gelezen had in Johannes 10: ‘actions speak louder than words’.

In Johannes 10 zitten de schriftgeleerden natuurlijk weer eens te kibbelen met Jezus over wat Hij zegt. Het is zogenaamd allemaal schande en godslastering. Jezus zegt op een gegeven moment: ‘Als jullie dan niet geloven wat Ik zeg, kijk dan naar Mijn daden dan zul je zien of Mijn woorden waar zijn of niet, want daden zeggen meer dan woorden’
De farizeeƫrs en schriftgeleerden zelf stonden er om bekend hun omgeving constant op hun fouten en tekortkomingen te wijzen en hen te vertellen wat ze nou precies allemaal hoorden te doen volgens de wet, terwijl ze er zelf gewoon op los leefden, uiterlijk vertoon en heilig gedoe, veel woorden, weinig daden.
Daarom zegt Jezus ook vaker ‘ aan de vrucht zul je de boom herkennen, van een goede boom komen geen slechte vruchten en van een slechte geen goede, dus kijk naar de vruchten’
Een wijze raad.

Ik heb afgelopen week een fruitschaal vol mooie vruchten gekregen: bezoekjes, smsjes, telefoontjes en helpende handen. 

Voelt goed, kei blij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten