woensdag 7 november 2012

DE BESTE KEUZEN



Het is vandaag onze trouwdag. Elf jaar geleden trouwden we. Dat was één van de beste keuzen van mijn leven: trouwen met Fred.
Ik weet niet of God Zich hiermee bemoeit heeft want toen kende ik God nog niet, maar het is wel typisch iets voor Hem om ons het beste te geven, en Hij kende mij natuurlijk wel.

Vandaag ken ik Hem ook en maakt ook Hij deel ut van mijn leven, een andere 'één van mijn beste keuzen'

Romeinen 12:2 Kopieer niet het gedrag en de gewoonten van deze wereld, maar laat God je veranderen in een nieuwe persoon, door de manier waarop je denkt te veranderen.
Dan zul je Gods Wil voor je leren kennen, die goed en aangenaam en perfect is.

Eén van de teksten die van begin af aan meteen mijn voorliefde had. Met dit soort teksten heb ik een klik. 
Dit zijn voor mij de teksten die werkelijk iets veranderd hebben in mijn leven.
Toepasbare wijsheid van God, dat vind ik gaaf. Ik hou van de teksten die partnership en relatie benadrukken. Teksten waarin God Zijn wijsheid aan ons openbaart en ons dingen vertelt die we daadwerkelijk zelf kunnen toepassen in ons leven en daardoor ons leven ook echt ten goede zien veranderen.

Ik ben zo blij dat God rekening houdt met 'ondernemers', want ik ben een ondernemer, ik vind het gaaf met Hem samen te kunnen werken. Het past zo niet bij mij om gelaten en afwachtend op de bank te zitten tot er 'iets' gebeurd of een ander 'iets' doet.

Daarom is Romeinen 12 één van mijn favoriete Bijbelgedeelten, dat staat namelijk vol met wijsheid en dingen die we kunnen doen.

En het begint met de keuze om jezelf helemaal aan God toe te wijden, lichaam en geest. Dàt is de voorwaarde voor een Goddelijk leven, dat je Zijn wijsheid hoger acht dan jouw wijsheid en daarom ook besluit je te verdiepen in Zijn wijsheid zodat je die ook daadwerkelijk toe kunt passen.

Dat 'verdiepen' kan volgens mij alleen maar door veel tijd met God door te brengen, in Zijn Woord maar zeker ook in je hart en je denken. 
'Laat je door God veranderen' staat 'Laat je door God veranderen' staat er.eHoe? Door de manier waarop je denkt te veranderen.

God en de wereld denken totaal verschillend, heel vaak zelfs tegenovergesteld.
De wereld denkt in tekorten, God in overvloed en meer dan genoeg.
De wereld zegt: 'kinderen die vragen worden overgeslagen' God zegt: 'Je hebt niet omdat je niet vraagt' De wereld gelooft in dood, God spreekt van eeuwig leven, en zo staan er legio verschillen in Gods Woord.

Omdat alles gebaseerd is op oorzaak en gevolg, zaaien en oogsten lijkt het me dus logisch dat als je je denken totaal veranderd ook je leven totaal zal veranderen.

God denkt in liefde, acceptatie, respect, bevestiging, overvloed, zegen, gezondheid, voorspoed en mogelijkheden, en zo kunnen wij ook denken.

dan zul je Gods wil voor je leren kennen die goed en aangenaam en perfect is.


1 opmerking:

  1. Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. Gods rijke zegen over nog vele jaren samen.

    Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen