zondag 4 november 2012

DENKFOUT?

Ik heb al maanden een tennisarm waar ik regelmatig flink wat last van heb. Soms gaat het redelijk maar er zijn ook dagen dat ik niet eens de deur van m'n auto open kan doen. Toen ik vanmorgen wakker werd had ik er wel heel erg veel last van en op die momenten vraag ik me toch af hoe dat nou zit met genezing door geloof, want ik heb er geloof ik al wel 20 keer genezing over uitgesproken. 
Moeilijk onderwerp, ik weet het.

Maar ik weet ook: Genezing is ook voor vandaag.
Genezing is niet gestopt toen de discipelen gestorven waren en ook niet toen Jezus weg ging van aarde, terug naar Zijn Vader.
Het was Zijn plan dat wij mensen bleven genezen.

Genezing is door heel de Bijbel heen altijd al Gods bedoeling voor de mens geweest. Ook in het Oude Testament genas God.
Zelfs na de zondeval en nog voor Jezus op deze aarde kwam was er genezing door geloof.
In Genesis 20:27 staat Toen bad Abraham tot God, en God genas Abimelech en zijn vrouw en bijvrouwen, zodat ze weer kinderen konden krijgen.
Blijkbaar wist Abraham dat genezing Gods Wil was voor de mens.
Dus wat we ook ervaren, de Bijbel heeft het laatste woord en de Bijbel zegt:
Genezing is Gods Wil, gezondheid is Gods Wil.

In Exodus 15:26 zegt God: Ik ben de Heer die jullie geneest
En in Deuteronomium 7:15 zegt God dat als we Zijn geboden opvolgen Hij ons zal vrijwaren voor elke ziekte.
Tot slot Jesaja 53:4-5 Hij was het die onze ziekten droeg, die ons lijden op Zich nam.......Zijn striemen brachten ons genezing.

Er staan nog heel veel meer beloften en voorbeelden in de Bijbel die duidelijk laten zien dat genezing Gods plan is voor ons. Genezing door geloof is een gift van God aan Zijn kinderen. Volgens de Bijbel is genezing een feit.

Dus arm, je kan nou wel eigenwijs zeer blijven doen maar je bent toch echt genezen ook al merk ik het nog niet helemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten