donderdag 15 november 2012

GEVOELENS



Gevoelens kunnen rare dingen met je doen, dingen die je eigenlijk helemaal niet wilt.
Tenminste zo ervaar ik het. Wat ik wil is Gods Woord toepassen, altijd, omdat ik weet dat Hij het allerbeste met me voor heeft. Maar dan gebeurt er plotseling iets wat me heel erg kwetst of teleurstelt en sjonge jonge wat is het dan moeilijk om tegen m’n gevoelens te zeggen ‘Af, liggen jullie. Liggen en af’.

Want eigenlijk staan de tranen in m’n ogen en komt de stoom uit mijn oren.
Fout!
‘Crazymakers’ zegt Rick Warren.
‘Keep the crazymakers from making you crazy’, een preek die ik gisteren nog luisterde, een steengoeie preek en zeker de moeite van het opvolgen waard.
Rick vertelt over ‘crazymakers’ in je leven, mensen die je leven negatief beïnvloeden, als je het toelaat. Hij noemt 6 soorten van dit soort mensen, zeer herkenbaar trouwens, en laat vervolgens Gods manier zien om ermee om te gaan. De enige goede manier.

Dat is vaak even slikken en bepaald niet makkelijk. Want je bedoelt het zo goed, je motivatie is zuiver, je bent hartstikke enthousiast over je plannen, je wilt je talenten gebruiken, ontwikkelen en investeren in levens van anderen en dan ineens komt er een ‘crazymaker’ op je pad die een heel groot hek op je weg zet met een bord erop: ‘verboden inrijden- doodlopende weg’.

Wat nu? Heb je Gods stem dan zo verkeerd verstaan?
Misschien, maar misschien is het ook gewoon een ‘crazymaker’.
God zegt ons altijd de hoogste weg te bewandelen. Je hebt geen controle over hoe anderen denken, spreken en handelen, maar je hebt 100% controle over hoe je zelf denkt, spreekt en handelt.
‘Always take the high road’ is Gods advies, en weet je Hij weet het altijd het beste. Pas Zijn Woord toe en keep the crazymakers from making you crazy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten