maandag 26 november 2012

SAMEN OP PAD




Ken je dat, dat je het zo druk hebt dat je soort in paniek raakt als je er alleen maar aan denkt wat je allemaal moet doen?
Zo’n week heb ik deze week, elke dag ingepland en elke avond ingepland, tot en met zondag, en dan wil ik ook nog graag elke dag een stukje schrijven. Dat moet dan dus maar tussendoor, als het me lukt, sorry!

De tekst waar ik vanmorgen eigenlijk meteen aan dacht toen ik wakker werd en die me ook heel de dag is blijven achtervolgen is Kolossenzen 1:27 Dit is het geheim, dat Jezus in je hart wil leven. Hij is je hoop op Gods heerlijkheid.

Gave tekst om heel de dag mee op pad te gaan. Heel de week eigenlijk. Heel deze week zit volgepropt met ontmoetingen met mensen en dan heb je vaak heel veel wijsheid nodig, dus is het perfect te weten dat Jezus in mijn hart wil leven.
Mij treft vooral het woordje ‘leven’. Er zijn ook vertalingen waar ‘wonen’ staat maar ik vind ‘leven’ veel gaver. Leven daar zit actie in, beweging terwijl ‘wonen’ bij mij toch iets passiever overkomt. Leven bruist, wonen is voor mij meer binnen blijven.

Als ik denk aan Jezus leven en wat Hij er zelf over zegt dan is dat fantastisch. Jezus leefde om aan iedereen het Goede Nieuws te vertellen over Gods Koninkrijk, Jezus leefde om te genezen en goed te doen en Hij kwam om leven te geven, Zoë leven, het Goddelijk leven uit Johannes 10:10, een leven in overvloed, een leven om van te genieten. En die Jezus leeft in Mijn hart en gaat heel de week met me mee naar al die ontmoetingen.
En omdat Hij in mijn hart leeft is Hij actief in mij. 

Ik kan mensen mooie dingen vertellen die leven geven, ik kan ze bemoedigen en bevestigen.
Genezing, en dat hoeft heus niet lichamelijk te zijn, er zijn legio dingen waarvan mensen genezen willen worden, ik kan ze vertellen over Gods Koninkrijk, over mogelijkheden en hoop maar vooral en misschien wel het allerbeste kan ik het laten zien want Jezus leeft in Mij en Hij zegt: wie Mij in zijn hart laat wonen zal constant overstromen van levend water, oftewel: zal constant het leven wat Ik breng aan anderen kunnen laten zien.

Ik voel me bevoorrecht en dankbaar en ben er trots op dat die Jezus in mijn hart wil leven en heel de dag, heel de week, heel mijn leven met me mee gaat, waar ik ook ga.

En weet je wat het aller gaafste is?
Hij wil ook in jouw hart leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten