zaterdag 3 november 2012

DIT IS HET GEHEIM


Ik heb een tijdje niet geschreven door een samenloop van omstandigheden. Ik weet niet, nadat Buster is doodgegaan lijk ik uit m’n ritme. Nog steeds lees ik elke morgen in de Bijbel, nog steeds vertrouw ik volkomen op God maar ergens ontbreekt me de fut om te schrijven en daarbij komt dat ik het super druk heb. Verstandelijk snappen we het wel, verstandelijk weten we wel dat het goed is zo. Verstandelijk ben ik ook echt dankbaar voor de manier waarop, verstandelijk.

God heeft al veel wonderen in mijn leven gedaan. God kan alles doen als je Hem geloofd. Wat het probleem ook is, het doet er niet toe, God kan je altijd helpen. Er zijn geen grenzen aan Gods mogelijkheden om ons te helpen.

Ik ben Spreuken 31 aan het voorbereiden om over te spreken volgende week en het is zo gaaf om het leven van deze vrouw te bestuderen. Ze lijkt perfect en het lijkt bijna onmogelijk ooit aan haar te kunnen tippen. Tot je wat verder kijkt en de sleutel ontdekt, het geheim. Dat wordt onthuld in het op een na laatste vers. Van deze vrouw wordt gezegd: ‘Er zijn veel sterke vrouwen maar jij overtreft ze allemaal’ en dat doet ze niet op eigen kracht zoals wij misschien denken. De reden dat ze is zoals ze is staat in vers 30:  ze is een vrouw met ontzag voor Heer. Zij heeft God op de eerste plaats staan in haar leven, Hij is haar bron en dat zie je terug in heel haar leven.
En dat is wat me enthousiast maakt over deze vrouw. Haar leven is geen onhaalbaar ideaal, haar leven is het gevolg van een keuze, een keuze die wij allemaal kunnen maken. En als we deze keuze maken hoeven we niet op onze tenen te lopen en de lat niet oneindig hoog te leggen. We mogen gewoon onszelf zijn en weten dat het Goddelijk leven in ons is en  steeds meer zichtbaar zal worden in ons leven zodat we ook steeds meer een zegen voor onszelf en voor anderen zullen zijn.

De Spreuken 31 vrouw laat ons alleen maar zien hoe gaaf je leven kan zijn als je het geheim ontdekt. En wat is dan het geheim?
Kolossenzen 1:27 Dit is het geheim: Dat Jezus in uw hart wil leven. Hij is uw hoop op Gods heerlijkheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten