woensdag 30 januari 2013

HE WILL GLADLY GIVE IT TO YOU



Misschien worden jullie de stukjes die ik schrijf over Dennis wel hardstikke beu, dat zou ik me zomaar voor kunnen stellen. Ik word het namelijk zelf ook hardstikke beu. Ik word het beu hoe mijn leven draait om Dennis en ik word het beu hoe hij steeds opnieuw in staat lijkt de kwaliteit van mijn leven te bepalen.

Ik kan niets veranderen aan zijn leven, kan niets veranderen aan de keuzes die hij maakt, kan ook niets veranderen aan zijn karakter. Het enige waar ik iets aan kan veranderen is hoe ik er zelf ermee omga. Ik kan zelf bepalen hoe groot ik zijn impact in mijn leven laat zijn. 

Hoe vervelend onderwerp ‘Dennis’ misschien ook is, het is wel een groot onderdeel van mijn leven en dat is waar ik over wil schrijven. Ik wil graag schrijven over de gigantisch positieve uitwerking die het toepassen van Gods Woord in mijn leven heeft. Om zo iedereen te bemoedigen Gods Woord toe te passen omdat het gaaf is en omdat het goed is en omdat het waar is!

Ik ken inmiddels talloze bijbelteksten die me vertellen dat ik altijd op God moet vertrouwen.
‘Ken Hem in al uw wegen en Hij zal uw paden glad maken’
‘Vraag en het zal u gegeven worden’
‘Alles wat je in Mijn naam vraagt zal Ik doen’

Vandaag heb ik weer eens een brief aan God geschreven met als thema Jacobus 1:5
Komt een van u wijsheid tekort? Vraag God erom en Hij, die aan iedereen geeft, zonder voorbehoud, zal u wijsheid geven.‘    ‘He loves to help’ staat er in de Message Bible nog achter.

Feit is dat ik inderdaad wijsheid tekort kom, dus heb ik maar een brief geschreven met een verzoek om wijsheid. In de bovenstaande tekst staat ‘Hij zal u wijsheid geven’  in elke Engelse vertaling staat: ‘It will be given’  dus het is in ieder geval zeker dat ik wijsheid zal krijgen dat is al een hele geruststelling.
Het is me in ieder geval ook duidelijk geworden dat ik de verkeerde vraag gesteld heb. Ik heb gevraagd Dennis te veranderen, ik heb gevraagd Dennis te genezen en inmiddels snap ik dat het zo niet werkt. Dennis heeft een vrije wil en ik kan God niet vragen aan die vrije wil te gaan zitten sleutelen. Dus nu vraag ik om vrede voor mezelf en om wijsheid hoe ik hier toch in hemelsnaam mee om moet gaan.

De vrede is er inmiddels en de wijsheid verwacht ik ook een dezer dagen.


1 opmerking:

  1. Lieve. Jennie,het komt goed met Dennis! Liefde is de grootste kracht in de wereld die er bestaat. Gods kracht!

    BeantwoordenVerwijderen