maandag 21 januari 2013

WHAT ON EARTH AM I HERE FOR?



8.00 uur, gisteren vergeten de vuilnisbak aan straat te zetten dus huppa eruit, in mn pyama de sneeuw in. Het is heerlijk buiten. Wie weet ga ik vandaag weleens een eind wandelen met James. Heel de dag nog voor me maar uit ervaring weet ik dat het in no time weer avond is en dat ik dan weer niet gedaan heb wat ik allemaal wilde doen. Waarom ben ik toch zo chaotisch en waarom lukt het me steeds maar niet enige structuur in m’n leven aan te brengen.

Gisteren heb ik een studie van Rick Warren van Saddleback in Lake Forrest, South California geluisterd ‘What on earth am I here for’  de intro van een nieuwe reeks, soort praktijk van purpose driven life. Gaaf! God heeft iedereen geroepen voor een doel, je hebt dus een roeping, en dat is niet je baan maar het doel waarvoor God je geroepen heeft. Rom. 8:28 ‘We know that in all things God works for the good of those who love Him, WHO HAVE BEEN CALLED according to His PURPOSE’  

En voor dat doel heeft Hij je speciaal gemaakt. Hij wist het doel al voordat Hij jou ervoor maakte. Daarom heeft Hij je ook altijd zo toegerust dat je in staat bent je roeping uit te voeren. Je roeping blijft ook altijd bestaan of je er nu gehoor aan geeft of niet en niemand kan de roeping die God in je gelegd heeft van je afnemen, je hebt hem en je houdt hem.
De dingen die je doet in je leven doen er ook niets aan af, al maak je de ene fout na de andere je blijft nog steeds je roeping houden. Een goed voorbeeld hiervan is is Paulus. Zijn roeping was: Gods Woord verkondigen aan de ongelovigen. Het duurde alleen even voor hij dat door had, hij begon met precies het tegenovergestelde: christenen vervolgen. Maar z’n roeping bleef bestaan.
We hebben allemaal een soort ‘deel’ roeping. We hebben allemaal een andere roeping en allemaal samen is het dan Gods grote plan. Net als in de gelijkenis waarin staat dat we allemaal deel zijn van één lichaam: oog, oor, voet etc. Een oog op zich, los van het lichaam, zwevend in de ruimte, daar heb je niks aan. Zo is het ook met onze roeping, helemaal alleen, los van alle anderen heb je er niks aan. Het gaat om het geheel, dus we hebben elkaar nodig.

Rick had heel veel teksten die bevestigen dat we echt een roeping hebben waartoe we geroepen zijn. Er staan er meer dan honderd in de Bijbel. De komende zes weken gaat het over: ‘Wat is dan mijn roeping?’ What on earth am I here for.
Nou ik ga luisteren elke week en toepassen natuurlijk.

De tekst van deze week is Jesaja 44:2 (CEV) 
I am your Creator.
You were in My care
even before you were born.

Als je deze zes weken ook mee wilt doen kijk dan op 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten