zaterdag 22 december 2012

FRIEND OF GOD


God heeft ons allemaal uniek gemaakt, daarom is onze relatie met Hem ook uniek. Er is een liedje 'I am a friend of God', dat deed me nadenken over de vriendschappen die ik heb en over hoe ik met mijn vrienden omga.
Ik ben echt super blij met mijn vriendinnen en ga heel graag met hen om. Ik vind het leuk om tijd met hen door te brengen en ik betrek hen bij mijn leven. Ik vind het gaaf leuke dingen met hen te doen, samen te lachen om stomme dingen, gewoon te zijn wie we zijn. Ook als ik hulp nodig heb vraag ik erom omdat we vrienden zijn en ik weet dat ze het niet vervelend vinden om me te helpen, en dat is andersom ook zo.
Ik vind het fijn als mijn vriendinnen mij bij hun leven betrekken, me vertrouwen en tijd met me doorbrengen.
Vriendschap is gebaseerd op delen, open en eerlijk zijn tegen elkaar.
We gaan bij elkaar op de koffie, samen winkelen of we bellen of mailen elkaar.

Als we vrienden zijn met God is dat hetzelfde alleen heet het bellen of meilen dan bidden.
Een goede relatie met God bestaat niet uit EHBO gebeden maar ook hier is de basis : delen. Hem gewoon elke dag bij je leven betrekken; dingen met Hem bespreken en Hem vragen mee te gaan als je met je hond gaat wandelen, gaat winkelen of gewoon tv kijkt.
Hoe meer je met elkaar omgaat hoe beter je elkaar leert kennen en hoe hechter je band wordt. Als God echt een hechte vriend van je is voel je je ook veel vrijer bij Hem en durf je Hem alles te vragen en overal over te praten.

Dat is wat bidden eigenlijk is: gewoon praten met God en naar Hem luisteren. En ik denk dat de sleutel van een goed gesprek vriendschap is.
'I am a friend of God'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten