zondag 30 december 2012

LEST BEST


Vanmorgen was de laatste kerkdienst van dit jaar. Ik had zo gehoopt dat Fred mee zou gaan, dat hij het verlangen zou hebben mee te gaan voor hemzelf, niet voor mij. Weer een jaar voorbij.

Het was getuigenissen dienst, een extra mooie dienst vind ik. Mensen vertellen over hun persoonlijke ervaringen met God in het afgelopen jaar, recht uit hun hart. Mensen met wie je een heel jaar in de kerk zit gunnen je ineens een kijkje in hun leven en vertellen over wat hen het meest geraakt heeft het afgelopen jaar en hoe God dit met hen meebeleefde, hoe Hij hen vergezelde en voor hen zorgde. Door deze verhalen zie je God hen als het ware bij de hand nemen, op de bank zitten, in de auto stappen, er gewoon zijn.

Alle puzzelstukjes vallen altijd zo mooi in elkaar bij God. Ook deze morgen. Thuis las ik 'toevallig' Deuteronomium 8 wat gaat over hoe God voor Zijn volk zorgde toen zij door de wildernis trokken en hoe Hij hen van alles voorzag van wat zij nodig hadden.
Dat was duizenden jaren geleden.

Vandaag vertelden de mensen uit mijn kerk hetzelfde verhaal. Ze vertelden over hun wildernis en hoe God voor hen zorgde.
God houdt van details en heeft humor.
Eén van de mensen die een getuigenis gaf vertelde hoe zijn leven totaal  veranderd was door elke morgen in Gods Woord te lezen en hij zei: 'Als je na de feestdagen teveel bent aangekomen heb ik het ideale dieet voor je, het Bijbeldieet: eet en drink Gods Woord.
En wat lees ik in Deuteronomium 8:3?
People need more than bread for their life;
real life comes by feeding on every word of the Lord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten