vrijdag 28 december 2012

IS ANYTHING TOO HARD FOR THE LORD


Het eerste wat ik vanmorgen voelde toen ik wakker werd was dankbaarheid. Dankbaarheid omdat God zoveel aandacht aan me besteedt en Zich zo met me bezig houdt.
God vindt ons de moeite waard om in te investeren en ons mooiere mensen te maken, om ons inzicht en wijsheid te geven elke dag dat we met Hem praten en in Zijn Woord lezen.
Daarom vind ik het zo gaaf om in de Bijbel te lezen: ‘A manual for living’.

Genesis 18:14 Is anything too hard for the Lord?

De tekst die ik in mijn ring heb laten schrijven om me er ten alle tijden aan te herinneren dat niets te moeilijk is voor God. Bij elke moeilijke situatie waar ik voor sta kijk ik naar mijn hand en lees de vraag: Is anything too hard for the Lord?

Dit is ook de vraag die God aan Sara stelde toen ze aan Zijn belofte twijfelde.
God had Sara en Abraham een kind beloofd. Sara twijfelde aan Gods belofte omdat ze naar haar omstandigheden keek in plaats van naar de God die altijd Zijn belofte houdt. Zij was 89 en Abraham 99 jaar.
Wat God zei leek te mooi en te ongelooflijk om waar te zijn, dus ze lachte erom.
God hoort het en daagt Sara uit door haar de vraag te stellen: ‘Is er iets te moeilijk voor de Heer?’

Een jaar later is Sara’s kind geboren.
God hield Zijn belofte.
God houdt altijd Zijn beloften
Er staan er honderden in Zijn Woord, sommigen lijken te mooi om waar te zijn, maar
Is anything too hard for the Lord?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten