vrijdag 12 oktober 2012

IEDEREEN BLIJ



Keuzes, we maken er honderden elke dag, de één belangrijker dan de andere, niet alleen voor het moment dat we ze maken maar zeker ook voor de consequenties die ze hebben op langere termijn. We kunnen ons denk ik allemaal wel een keuze herinneren die we maakten die een negatief gevolg had. Vandaag is grotendeels het resultaat van de keuzen die we in het verleden maakten.

Heel vaak heb ik mijn keuzen laten bepalen door m’n gevoel. En ook heel vaak heb ik mijn keuzen gemaakt op basis van wat de gevolgen voor mij zouden zijn. Als iemand me pijn deed, me onrechtvaardig of zonder respect behandelde dan was dat het motief voor mijn keuze. En die keuze was vaak dat ik niet kon of wilde loslaten en vergeven. Het gevolg is echter dat, hoe erg het ook is wat die ander misschien gedaan heeft, als je het niet los kunt laten ben jij het gebraden haantje, want jij zit met een hoop onrust en bitterheid wat jouw leven verpest.
Dus door niet te vergeven heb je jezelf nog meer en het verstoort je relatie met God!
Als we echter wel vergeven opent dat de weg naar een heel nieuw level in je leven en het geeft God de kans je leven te zegenen.

Je doet jezelf een enorm plezier door te vergeven. Als je de keuze maakt te vergeven maakt dat voor jezelf de weg vrij om weer van je leven te genieten en te focussen op mooie uitdagingen en mogelijkheden en je maakt er God ook nog blij mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten