woensdag 3 oktober 2012

NOS of GOD?



Het is echt herfstweer: regen, wind, en net vandaag heb ik afgesproken om te gaan winkelen met m’n nicht. Nou lekker vaak koffiedrinken dan maar.
Ik zit nog in het bijna donker in de serre en lees m’n Bijbel. Fred zet de TV aan: het nieuws. Het lijkt wel een douche aan negatieve en angstaanjagende berichten:
Jeugd loopt onherstelbare gehoorschade op, kleuter van vijf jaar ontvoerd in Wales en nog steeds niet terug gevonden, ouders zijn radeloos, 17de brandstichting in Winschoten, ANGST, Belgisch treinverkeer ligt plat, Iran heeft bijna atoombom klaar, Google waarschuwt voor een cyberaanval enzovoorts, man maakt z’n droom waar en zet zichzelf 3 dagen onder stroom (?????)
Geloof komt door het horen staat in de Bijbel......goed begin van de dag......of niet? 

Is dit wat ik wil geloven? Wil ik m’n dag beginnen met het horen van slecht nieuws?
Of wil ik mijn dag beginnen met mooie woorden en gave beloften van God?
Ik denk aan de beloften die ik gisteren opzocht en opschreef:
Joh.15:7 Als jullie in Mij blijven en Mijn woorden in jullie, kun je vragen wat je wilt en het zal gebeuren.
Matt.21:22 Alles waarom jullie in je gebeden vragen zullen jullie krijgen, als je maar gelooft.
1 Joh.3:22 Wij kunnen ons vol vertrouwen tot God wenden, in de zekerheid dat Hij naar ons luistert als we Hem iets vragen dat in overeenstemming is met Zijn wil. En omdat Hij naar ons luistert, wat we Hem ook vragen, weten we ook dat we alles al gekregen hebben wat we Hem gevraagd hebben.
Psalm 23:1 De heer is mijn Herder, het ontbreekt mij aan niets.
Psalm 34:9-10 Proef, en geniet de goedheid van de Heer, gelukkig de mens die bij Hem schuilt. Vromen, heb ontzag voor de Heer, wie Hem vreest lijdt geen gebrek.
enz. enz. enz

Er zijn zoveel gave beloften van God om je dag mee te beginnen:
Ander nieuws, geen NOS maar GOD.
En ik ga mijn allerbeste best doen geen negatief woord meer over mijn lippen te laten komen en mijn gedachten alleen nog te laten vullen met positieve dingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten