vrijdag 5 oktober 2012

YOU'RE ON STAGE



Het lijkt wel of ik deze week onderworpen word aan een gehoortest. Elke dag hebben de teksten die ik lees al te maken met horen: wat wil je horen, waar luister je naar, waar focus je op?
Vanmorgen weer. Romeinen 10. Vers 17 zegt dat geloof komt door het horen, en in dit geval gaat het om geloof in God, dus ook over het horen van Gods Woord.
Maar hier gaat het ook over spreken, want als wij niet spreken kan een ander niet horen en dus ook niet geloven tenminste niet in het goede.

Het is dus de bedoeling dat wij Gods Woord spreken. Misschien denk je dan meteen aan evangeliseren en misschien denk je dàn meteen: ‘Nou dat is niks voor mij’.
Want evangeliseren is het evangelie vertellen en dat is vaak nog niet zo makkelijk zomaar out of the blue: ‘Goedemiddag mevrouw, heeft u het evangelie al eens gehoord?’ ‘Nee?, O, zal ik het u dan even vertellen?’
Moeilijk dus. Maar Gods Woord staat zo vol van mooie woorden, positieve boodschappen, wijze lessen, bemoedigingen, troostende woorden, liefdesverklaringen, bevestigingen, beloften. Als we willen kunnen we heel de dag Gods Woord spreken en anderen Zijn visie en Zijn plan met ons laten horen.

Ik herinner me nog dat ik een aantal jaren geleden naar Colour Conference ging in Londen. Christine Caine was één van de spreeksters en ze sprak ook over het Woord van God verspreiden in de wereld en ze zei: ‘We hoeven niet allemaal op een podium te staan zoals ik hier, met een microfoon in mijn hand. God geeft ons allemaal, elke morgen als we opstaan een microfoon in onze hand’. 
Het is al jaren geleden maar ik weet het nog steeds want ik vind het een gaaf idee te bedenken dat ik elke dag met een microfoon rondloop die ik van God gekregen heb om Zijn Woord bekend te maken aan iedereen die ik die dag tegenkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten