maandag 1 oktober 2012

GOD IS GOED


Gisteren schreef ik over de beloften van God en ik ben iemand die altijd positief in het leven staat en alles altijd positief benaderd. Maar ik ben heus niet zo dom te denken dat er geen problemen bestaan, of dat ze รก la minute op te lossen zijn door Gods beloften er als een sausje overheen te gieten. Dat heb ik inmiddels wel ervaren.

Waar ik echter wel van overtuigd ben is dat er tegenover elk probleem een belofte van God staat, een waarheid die doe wat hij belooft, als je volhoudt, als je niet opgeeft, als je onvoorwaardelijk gelooft, ook dat heb ik inmiddels ervaren.

In Nahum 1:7 staat: God is good, a hiding place in tough times. He recognizes and welcoms anyone looking for help. No matter how desperate the trouble.
God is goed, een schuilplaats in moeilijke tijden. Hij herkent en verwelkomt iedereen die hulp zoekt. Hoe hopeloos de moeilijkheden ook zijn.(MSG)

Geen moeilijkheid te groot, hoe hopeloos dan ook, er is een plaats waar je kunt schuilen, waar je veilig bent, waar Iemand is die je begrijpt en je welkom heet. Vaak is dat al genoeg, vaak verlang je niet eens meteen een oplossing, vaak wil je alleen maar even uitrusten, even weg van de moeilijkheden, even rust. En hoe gaaf is het dan te weten dat die mogelijkheid er is; een plaats waar je welkom bent en waar je begrepen wordt.
Bij God is die plaats, Hij verwelkomt iedereen die hulp zoekt.

De goede dingen van het leven beginnen altijd bij God, oplossingen beginnen altijd bij God: genezing, liefde, troost, acceptatie, wijsheid, ze beginnen allemaal bij God. 
Start with God
zegt Spreuken 1
Gods Woord; a manual for living.
Start with God zegt Salomo, Start with God zegt Wijsheid

and then relax, you can take it easy-you’re in good hands!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten