zondag 7 oktober 2012

LET'S TALK




Vandaag dacht ik er eens over na hoeveel God me eigenlijk al geleerd heeft. Ik ken God pas een kleine tien jaar persoonlijk en de kennismaking met Hem heeft mijn leven totaal veranderd. Hij heeft me zoveel gave dingen geleerd, teveel om op te noemen. Wat er voor mij van begin af aan uit sprong was de kracht van gesproken woorden.

De woorden die we spreken hebben kracht en die kracht kan de richting van ons leven veranderen. We kunnen zelf bepalen wat we zeggen, spreken we Gods Woord, of het woord van Gods tegenstander? We hebben de keuze positieve, bemoedigende en mooie dingen tot leven te spreken in ons leven of negatieve en ontmoedigende dingen.

Ik denk dat niemand bewust de woorden van Gods tegenstander wil spreken, maar het is een feit dat alles wat we zeggen een uitwerking heeft. Ik herinner me nog wel dat als er vroeger een nare situatie in mijn leven was dat ik deze, onbewust, door mijn eigen woorden nog erger maakte. Nu ik daar achteraf op terugkijk merk ik op dat ik dat niet meer doe. Volgens mij was het één van de eerste dingen die ik toepaste uit Gods Woord.
Ik leerde hoe ik tegen de berg in mijn leven moest spreken inplaats van over de berg. Ik leerde hoe ik de waarheid van Gods Woord toe kon passen in mijn leven door gewoon mijn spreken te veranderen, en nu zie ik de positieve resultaten daarvan. 
God schiep de hele wereld met Zijn Woorden en wij zijn geschapen naar Zijn evenbeeld.
We hoeven niet steeds uit te spreken hoe de situatie is, we zijn geen leugenaars als we uitspreken hoe we graag zouden willen dat de situatie zich ontwikkelt. Als we bewust Gods Woord en Zijn beloften erover uitspreken scheppen we mogelijkheden en oplossingen in de situatie.
Vertel God niet hoe groot jouw berg is, vertel de berg hoe groot jouw God is!
Spreek dat.........!

1 opmerking:

  1. He leuk om dat te lezen Jenneke. Tegen de berg spreken en niet erover, ik denk dat dat ook wel een van de eerste dingen was die wij leerden toen we serieus met ons geloof aan de slag wilden gaan! Levensveranderend die lessen van Jezus!

    BeantwoordenVerwijderen