woensdag 16 mei 2012

EEN OVERWEGING


16 MEI
Een overweging
God volgen. Ja, ik wil Gods woord toepassen maar doe het volgens mij niet altijd helemaal goed. Ik heb nogal eens commentaar ergens op of een oordeel ergens over. En op deze manier ga ik natuurlijk ook niet de zegen ervaren. Zaaien en oogsten toch? Ik zou op alle fronten Zijn woord toe moeten passen. Best moeilijk want dan moet ik zo tegen m’n gemoed in handelen. Dat is dus waarschijnlijk dat ‘sterven aan jezelf’ en ‘opnieuw geboren worden’. Dat wil dus zeggen er uit vrije wil voor kiezen niet mijn zin te doen maar dat wat God erover zegt.
Uit vrije wil, dat wel. Het is altijd een keus. Wil ik doen wat ik zelf wil en daar de vrucht van oogsten, of wil ik al Gods beloften en zegeningen waarvoor ik dan dus regelmatig een andere keuze moet maken? Heb ik er dat voor over of is die prijs te hoog? 
Voor Gods liefde maakt het niet uit, Hij houdt altijd van me. Het maakt alleen uit voor de resultaten in mijn leven. 
Ik zie mijn kinderen ook het liefst gelukkig. God ons ook. Daarom zou het wel handig zijn als onze kinderen wat goede raad van ons aan zouden nemen. Dat denkt God waarschijnlijk ook over ons . Hij weet: ‘ Doe het nou op Mijn manier, dan zul je veel gelukkiger zijn’. Hij zegt  het uit liefde, niet omdat Hij ons Zijn wil op wil leggen, maar Hij kent de gevolgen van onze beslissingen al, en Hij kent onze dromen en Hij weet ook hoe we daar moet komen en daarom zegt Hij: ‘Doe het nou zo’. 
We kunnen er natuurlijk ook voor kiezen 40 jaar rondjes te blijven lopen in de woestijn en misschien nooit ons doel te bereiken. Zonde, je doel missen. God wijst de weg. De weg naar het Beloofde Land is vrij , de grenzen zijn open, je hoeft alleen maar een andere richting in te slaan, uit je vertrouwde rondje.
           Toch niet zo'n slecht idee misschien. Melk en honing in plaats van zand en dorst. Grazende weiden, kabbelende beekjes, uitrusten...........
Het overwegen waard, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten