zondag 6 mei 2012

NO ENEMIE WILL SURVIVE

NO ENEMIE WILL SURVIVE

Het leven zit vol vijanden. Een vijand hoeft niet perse een mens te zijn. Ikzelf kamp veel meer met andere vijanden, zoals bijvoorbeeld verleiding. De verleiding om teveel en verkeerd te eten, de verleiding om teveel te kopen, de verleiding om mijn gevoel te volgen. Of wat denk je van angst? Angst is volgens mij een van de grootste vijanden van heel veel mensen. Angst om je baan kwijt te raken, angst om je kinderen, angst om te falen, angst om niet aan de eisen van anderen te voldoen, angst voor de dood.
Roken, drinken, drugs.....allemaal vijanden.
Ik denk weleens:" Hoe doen mensen dat die God niet kennen?" Ik word al moe alleen bij de gedachte dat ik dat allemaal helemaal alleen zou moeten overwinnen
Ik ben echt blij dat ik zeker weet dat ik al mijn vijanden zal verslaan. Het geeft enorme rust te weten dat God niet toestaat dat ik word verslagen. Hij zegt tegen jou en mij precies hetzelfde als Hij tegen David zei. David schrijft erover in 2 Samuel 22
35 He prepares me for battle
38 I chased my ennemies and destroyed them; I did not stop until they  were conquered. 
39 I consumed them; I struck them down so they couldn't get up; they fell beneath my feet. 
40 You have armed me with strength for the battle; You have subdued my enemies under my feet.
41 You have made them turn and run; I have destroyed all who hated me.



God maakt David klaar voor de strijd, Hij maakt hem onoverwinnelijk. David beschrijft het gevolg:
Ik achtervolgde mijn vijanden en vernietigde hen; Ik stopte niet voor ik ze had overwonnen.
Ik verslond ze, ik sloeg ze neer tot ze niet meer omhoog konden komen, ze vielen neer voor mijn voeten
U heeft mij kracht gegeven voor de strijd, U heeft mij laten overwinnen
U heeft ervoor gezorgd dat ze zich omdraaiden en van me weg renden. Ik heb al mijn vijanden verslagen.


Als je weet dat God met je is hoef je niet bang te zijn en niet op te geven. Hij geeft je alles wat je nodig hebt om de strijd te winnen. 
Dat vecht een stuk geruster! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten