zaterdag 5 mei 2012

GOD ZIJ MET ONS

                                                       GOD ZIJ MET ONS
Vanmorgen werd ik wakker van een klein poezenpootje wat zachtjes tegen m’n wang duwde en toen ik mijn ogen open deed keek ik in de grote ogen van een luid spinnende Noob die heel dicht tegen me aan lag.
8.00 uur, zaterdag, mijn enige uitslaap dag. 
Een grijze lucht waar wat nattigheid uit viel. Beneden begon Bubba wat te blaffen. ‘
Tijd om op te staan.
Snel de verwarming omhoog, 5 mei. 
Koffie en m’n Bijbel, de HSV vanmorgen.

Richteren 14:4 Nu wisten zijn vader en moeder niet dat dit van de Heere was, dat Hij een aanleiding zocht tegen de Filistijnen. Want de Filistijnen heersten in die tijd over Israel.



God gebruikt mensen. God werkt door mensen. God volbrengt Zijn plan door mensen die ‘ja’ tegen Hem zeggen.
Simson wilde een Filistijnse vrouw trouwen. Dat verlangen had God in zijn hart gelegd.
Zijn ouders vonden het maar niks, maar Simson luisterde naar het verlangen in zijn hart en  zei ‘ja’ tegen God en trouwde de vrouw.
Dit jawoord van Simson gebruikte God om Zijn volk uiteindelijk de overwinning over de Filistijnen, hun overheersers, te geven.
Simson zei ‘ja’ en God gaf Simson keer op keer Zijn Geest, Zijn kracht en Zijn mogelijkheden.
14:6 Toen werd de Geest van de Heere vaardig over hem.
14:19 Toen werd de Geest van God vaardig over hem.
15:14 maar de Geest van God werd vaardig over hem.
‘God zij met u’ is een wens die wij elkaar toespreken.
God is met je, als je ‘ja’ tegen Hem en Zijn plan zegt.
En het is altijd ten goede.
God wil niet dat wij, Zijn kinderen, overheerst worden door een vijand, wat voor vijand dan ook.
Ons jawoord aan God maakt ons vaardig de vijand te verslaan.
God zij met ons.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten