dinsdag 22 mei 2012

JIJ KUNT MENSEN NIET VERANDEREN, IK WEL!



Ezechiel 34:15-16 Ikzelf zal voor Mijn schapen zorgen en hen neerleggen in goed grasland. Het dier wat vermist wordt zal ik opzoeken. Het verdwaalde breng Ik terug. Het gewonde verpleeg Ik. Het zieke zal Ik genezen. En het sterke en vette zal Ik blijven beschermen.
Ik zal het doen zoals het hoort.
Dit gaat vast over mij en mijn gezin, dacht ik toen ik dit vanmorgen las.
Het is een aansluitend vervolg op gisteravond.
Gisteravond werd er een profetie tegen mij uitgesproken die ongeveer als volgt gaat:
Je bent een hele aardige vrouw, maar je bent ook een hele pittige dame. Als er een probleem is dan wil je dat oplossen. Je bent gewend om problemen zelf op te lossen. Niet omdat je niet van God houdt, want je houdt wel van God, maar gewoon omdat je het zo gewend bent. Maar nu ben je op een punt gekomen waarop je realiseert dat je het niet kunt. En God zegt tegen je: Jij kunt mensen niet veranderen, Ik wel, dus laat het los.
En dan vanmorgen Bijbel nr. 22: Het Boek, ik was gebleven bij Ezechiel 34 en het leek alsof God gewoon verder sprak: Jij kan geen mensen veranderen Ik wel.
Ikzelf zal voor Mijn schapen zorgen; vermiste schapen, verdwaalde schapen, gewonde schapen en zieke schapen. Ik zal ze opzoeken en terugbrengen. Ik zal ze verplegen en genezen. Ik zal het doen zoals het hoort. Ik zal hen neerleggen in goed grasland.
Schot in de roos! Ik heb een zoon die de medische diagnose ‘manisch’ heeft gekregen en ik probeer hem al 17 jaar te veranderen omdat hij zo’n intens ongelukkig bestaan heeft.
Een verdwaald en gewond schaap wat ik probeer de weg te wijzen, tevergeefs tot nu toe.
En er lijken meer gewonde, verdwaalde ‘schapen’ bij te komen.
Maar God belooft vandaag dat Hij ze opzoekt en voor hen gaat zorgen en hen neerlegt in goed grasland.
En tegen mij en u zegt Hij:
Jij kunt mensen niet veranderen, Ik wel, 
dus laat het los.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten