woensdag 30 mei 2012

VOL VERWACHTING KLOPT MIJN HART





Verwachtingen, verwachten.
Het woord wordt vaak gebruikt in de Bijbel: ‘Verwacht het van de Heer’
Wat verwacht ik nou eigenlijk van de Heer, en jij, wat verwacht jij van de Heer?
Wat mogen we verwachten van de Heer.
Volgens de Bijbel alles.
Alles, ver boven alles wat wij bidden of denken (Ef. 3:20 HSV)
of, als je hier een wat beter beeld van wilt:
superabundantly, far over and above all that we (dare) ask or think (infinitely beyond our highest prayers, desires, thoughts, hopes or dreams)
Volgens het woordenboek is verwachten:
  • waarschijnlijk achten
  • rekenen op
  • ervan uitgaan dat
Gaaf, dat we erop kunnen rekenen dat alles wat God belooft ook werkelijk zal gebeuren.
Gaaf dat we dat ook zonder schroom uit kunnen spreken.
Ik reken erop dat Zijn Geest mij leidt, Hij tegen me praat en ik Zijn stem versta, dat Hij me blij maakt, dat ik vrede zal ervaren die mijn verstand te boven gaat, dat ik Zijn liefde zal ervaren, dat Hij voor me zorgt in elk opzicht, dat Hij me beschermt en altijd bij me is.
Verwachten is een werkwoord, het wil zeggen dat je actief gelooft dat het werkelijk zo is.
Bij mezelf merkte ik dat ik het wel geloofde maar ook weer niet, niet voor nu, altijd voor later. Maar het geldt NU.
In Jesaja 40:31 staat Those who wait for the Lord (who expect, look for and hope in Him) shall change and renew their strength and power.
Laten we vandaag alles verwachten van de Heer.
Be blessed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten