maandag 4 juni 2012

GODS SUPERMARKT


OVER ETEN
OVERETEN
Toen ik vanmorgen in de spiegel keek dacht ik: ‘Nou die buik kan wel wat minder, en de rest ook wel trouwens’.
Gelukkig keek ik in de spiegel vóórdat ik ging ontbijten en gelukkig lees ik ook in de Bijbel vóórdat ik ga ontbijten.
Het is zo gaaf dat God werkelijk op alles een antwoord heeft en werkelijk over alle onderwerpen spreekt, zo dus ook over eten en gezondheid.
In Genesis 2 zegt Hij al van alle bomen van de Hof mag u vrij eten, behalve één.
Als je van die ene eet ga je dood. Blijkbaar zijn er dus dingen die je beter niet kunt eten.
In Spreuken 3:2-3 staat vervolgens Bedwing je gulzigheid, ook al houd je van een goede maaltijd.
Wees niet belust op smakelijke gerechten, want het is bedrieglijk voedsel.
En in o.a. Leviticus staat precies geschreven wat we wel en niet kunnen eten om gezond te blijven. 
God heeft ons geschapen en als onze Maker weet Hij als beste wat goed voor ons is en wat niet. Of we ons daaraan houden is onze eigen vrije keuze.
De doorslag geeft voor mij: Of weet je niet dat je lichaam een tempel is van de Heilige Geest die in je woont en die je van God gekregen hebt.
Ik wil gezond zijn en me goed en energiek voelen en ik wil er aan doen wat ik kan om de Heilige Geest  een goed onderhouden en schoon huis aan te bieden , ontdaan van afval en vet dus zet ik de hagelslag en de pasta choca vanmorgen maar terug in de kast en houd het bij een bescheiden bakje kwark en heerlijke verse frambozen.
Ik winkel voortaan in Gods ‘SUPERmarkt’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten