zaterdag 9 juni 2012

WEER DROMEN



Bijna geen lentedagboek vandaag, het is al avond en nog niets geschreven. We zijn bijna heel de dag weggeweest, vandaar. Laat ik daar maar over schrijven dan want het was echt gaaf.
Het heeft weer met dromen te maken, het onderwerp lijkt me te achtervolgen.
Dromen die werkelijkheid willen worden. Dromen die werkelijkheid horen te worden. Dromen waarvoor God ons de talenten gaf en van ons verwacht dat we werken met deze talenten.
Vandaag had ik een gesprek met zo iemand die haar talent heeft geinvesteerd en haar droom heeft verwezenlijkt. Ik was uitgenodigd voor de lancering van Victoria Delano’s eerste boek. Het was echt gaaf met haar te praten. Ze vertelde dat schrijven haar passie is, het verlangen van haar hart. In zo’n sterke mate dat ze haar beroep als advocate ervoor opgegeven heeft en weer bij haar ouders is gaan wonen. Daar begon ze te schrijven, drie jaar lang was ze elke dag met haar boek bezig en nu is het af. Haar droom is werkelijkheid geworden. Ze heeft haar talent gebruikt, ze heeft niet opgegeven wanneer het weleens moeilijk was. Ze is altijd blijven geloven in haar droom.
Vanmorgen voor we vertrokken las ik het verhaal van Jozef. Jozef deed er twintig jaar over eer zijn droom werkelijkheid werd. Maar ook hij gaf nooit op. Hij bleef de talenten die hij van God gekregen had inzetten in welke situatie hij zich ook bevond en ondanks degenen die hem tegenwerkte om zijn droom te verwezenlijken. 
Het is Gods verlangen dat wij onze talenten gebruiken om de droom die Hij in ons hart gelegd heeft te verwezenlijken en ik denk dat als wij genegen zijn onze talenten te investeren dat Hij ons zeker vrucht zal laten dragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten