zaterdag 18 augustus 2012

EEN REISGENOOT

Lily en ik zijn vanmorgen met de Mini vertrokken naar Zuid Frankrijk. De voorspelling voor het verkeer was code 'rood' wat wil zeggen: heel druk, files vanaf 50km dus we besloten vroeg te vertrekken.

Weinig tijd dus voor een stukje vandaag maar we willen toch alle twee graag even wat zeggen. Lily wilde Psalm 121, een reispsalm volgens haar en inderdaad toepasselijk:

De Heer behoedt je voor alle kwaad
Hij waakt over je leven
De Heer houdt de wacht
over je gaan en je komen,
Van nu tot in eeuwigheid.

Het is gaaf te weten dat de Heer met je meereist waar je ook naartoe gaat en je beschermt. We hadden geen files, het was zelfs bizar rustig op de weg. Er begon een rood lampje te branden dat ons vertelde dat we een lekke band hadden, maar het lampje vergiste zich. We kwamen super fit en vrolijk aan bij ons overnachtingshotel en daar begint mijn 'keuze' : Spreuken 18, want het is vandaag de 18de, vers 24
Iemand die vrienden heeft, moet hen als vrienden behandelen,
want een vriend is soms beter dan een broeder.

Ik ben enig kind dus geen zus en geen broer, wel een toffe vriendin om mee op vakantie te gaan en ik realiseer me hoe waardevol dit is. Ik realiseer me ook dat lang niet iedereen een vriend(in) heeft en daardoor iets heel waardevols mist want het is beter één goede vriend te hebben dan vele kennissen. Als je verlangt naar een vriend(in) zorg dan dat je er zelf één bent. Er zijn mensen die echt jouw vriendschap nodig hebben. Vraag God hen op je weg te brengen en neem de uitdaging aan een goede vriend te zijn:
een reisgenoot!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten