zaterdag 25 augustus 2012

HOME SWEET HOME




(gastschrijfster Lily)
Vandaag is onze bestemming: thuis. Heerlijk: oost west, thuis best! Een vakantie is om van te genieten, maar je mist je thuis, de plek waar jij je geliefd en veilig voelt. De inhoud van de koffer wordt er weer in gepropt en je kijkt met verbazing waarom het op de terugweg ineens niet meer past. Alles in de auto en op weg. 

Hoe komen we thuis? Gelukkig heeft Jenneke een tom-tom in de auto. Aan mij heeft ze niets als het om navigatie gaat. Ik heb totaal geen richtingsgevoel. Op de markt afgelopen woensdag zou ik gezworen hebben dat onze auto ergens rechts stond, terwijl dat links bleek te zijn. Nee, ik ben van het type dat nog zou verdwalen in haar eigen broekzak. Voor mij is een tom-tom dan ook de uitvinding van de eeuw. 

Ons leven is ook een reis, op weg naar onze eindbestemming: thuis, bij God komen. Maar hoe komen we daar? Gelukkig heeft God ons een tom-tom gegeven. Laten we het maar een kom-kom noemen. God roept namelijk vaak tot ons: kom!

Wil je veilig aankomen dan is het dus belangrijk deze te gebruiken. Kijk naar het scherm, de woorden die de weg leiden. Gods woorden als navigatiemiddel: de bijbel. Luister naar de stem die je thuis brengt, de stem van de Heilige Geest. Is het niet prachtig dat we zelf die weg niet te hoeven zoeken. Met behulp van de kom-kom kom je er wel. 

Ik verlang naar huis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten