woensdag 15 augustus 2012

KIJK VOOR JE




Filippenzen 3:10-14 Ik wil Christus en de kracht van Zijn opstanding ervaren, ik wil delen in Zijn lijden en aan Hem gelijk worden in Zijn dood, in de hoop misschien ook zelf uit de dood op te staan.
Niet dat ik al zover ben en mijn doel al heb bereikt. Maar ik houd vol in de hoop eens dat te kunnen grijpen waarvoor Christus Jezus mij gegrepen heeft. Broeders en zusters, ik beeld me niet in dat ik het al heb bereikt, maar één ding is zeker: ik vergeet wat achter me ligt en richt mij op wat voor me ligt. Ik ga recht op mijn doel af: de hemelse prijs waartoe God mij door Christus Jezus roept.

Paulus zegt: Ik ben vastbesloten die kracht te vinden die mij boven de situatie uit doet stijgen, de kracht die mij het vermogen geeft gelukkig te zijn ondanks de situatie waarin ik mij bevindt.

Jezus stierf voor een reden en Paulus zegt: ik ben vastbesloten die dingen te vinden en toe te passen waar Jezus voor gestorven is. Ik zal  de persoon zijn
die God me bedoelt heeft te zijn.

Iedereen heeft een verleden, maar je hoeft de zorgen van dat verleden niet je heden en je toekomst te laten bepalen. Je moet op een punt komen dat je het verleden het verleden laat. Elke dag is een nieuwe dag en God wil je nieuwe dingen geven.

In Jesaja 61:1-3 zie je dat God de slechte dingen van je verleden wil ruilen voor goede dingen in de toekomst, Hij ruilt:
armoede voor goed nieuws, een verslagen hart voor hoop, gevangen zijn voor vrijheid, vast zitten voor bevrijding, treuren voor troost, stof op je hoofd voor een kroon, een rouwgewaad voor vreugdeolie, verslagenheid voor feestkleding.

Hij neemt het slechte en geeft ons het goede!

Samuel heeft heel veel tijd in Saul geïnvesteerd en uiteindelijk mislukt zijn missie nog en Samuel baalt daar enorm van. In 1 Samuel 16 vraagt God aan Samuel: 'Hoe lang blijf je nog treuren om Saul?' 'Kom, Ik heb een nieuw plan'   
Wij investeren soms ook veel tijd en energie in mensen of dingen om ze dan uiteindelijk toch nog te zien mislukken, en God zegt: Hoe lang blijf je hier nog om treuren? Kom ik heb een nieuw plan.

We hoeven nooit bij de pakken neer te zitten, soms lukken dingen, soms niet, maar God heeft altijd een nieuw plan!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten