woensdag 1 augustus 2012

GET GOING!




Jozua 1:3 Elk stuk grond wat jullie betreden geef ik jullie...
Ik weet allang dat ik nergens voor weg moet lopen maar soms moet ik daar even aan herinnerd worden. Het loopt nog steeds niet lekker met mijn zoon en soms zou ik daar het liefst heel hard voor weglopen.
Maar ik weet dat het Beloofde Land vóór me ligt en niet achter me, en ik weet ook dat land veroveren vaak niet makkelijk is, er zullen echt reuzen overwonnen moeten worden.
Op zo’n moment is het bemoedigend om te lezen wat God zegt: elk stuk grond wat jullie betreden geef ik jullie.
Is dat gaaf of niet? Elk probleem waar je voor staat en waar je niet voor wegloopt zul je overwinnen.
In vers 5 staat dan: zolang je leeft zal niemand tegen je kunnen standhouden.
Niets of niemand. Dat maakt me blij en moedig want er zijn problemen en tegenstanders die al heel lang standhouden en onoverwinnelijk lijken, maar dat is dus niet zo! Zolang je de grond maar betreedt, zolang je maar niet wegvlucht.
Sommige mensen, sommige problemen, sommige tegenslagen zijn zo pijnlijk en lijken ze hardnekkig en onverslaanbaar, maar God zegt: wees vastberaden en standvastig, laat je door NIETS weerhouden of ontmoedigen, want waar je ook gaat de Heer God staat bij je.
Mijn land wat ik moet betreden heet Dennis en dit land heeft vestingen die sterk verdedigd worden en die ik niet in kan nemen. In het land Dennis wonen reuzen die zo groot en zo sterk zijn dat ik ze niet kan verslaan, maar het gave is dat God zegt: laat je door niets weerhouden of ontmoedigen want waar je ook gaat Ik ben bij je! 
Mijn land heet Dennis, jouw land heet misschien Werkeloosheid of Huwelijksproblemen of Financiële problemen of Liefdesverdriet of Faillissement of Kinderloosheid, het maakt niet uit welke naam je land heeft. God zegt: de grond die jullie betreden zal ik jullie geven.
Dat is de bemoediging, laat je door niets ontmoedigen want God zal aan je zijde zijn en Hij zal je de grond geven.
Hoe moet ik het land betreden? Geen idee, maar God zegt: Ik zal je bijstaan, Ik zal niet van je zijde wijken en je niet verlaten. 
Dus ik denk dat ik Hem maar gewoon een hand geef en begin te lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten