dinsdag 21 augustus 2012

HART IS HOOFDZAAK



We zijn de dag begonnen met meditatie en daar wil ik toch graag iets over schrijven. Ik had namelijk nog nooit gemediteerd en had geen idee wat ik kon verwachten. Buiten liggen de matjes al klaar in de nog koele tuin van het huis waar wij verblijven in de Franse Ardèche. Wat me trof was dat ik me door deze meditatie bewust werd van hoe geweldig God ons heeft gemaakt, en wat een prachtig lichaam Hij ons heeft gegeven. Allemaal verschillende delen aan elkaar verbonden met toch vrijheid om te bewegen. Hoe groot is God? ZO groot!! 

Vanmorgen ging de aandacht naar het hoofd, omdat dat vandaag ook ons schrijfonderwerp is. Ik besloot me verder niet zo bij de meditatietechnieken te houden omdat die voor mij (en Lily) een beetje ‘vreemd’ overkomen.
In plaats daarvan was het een prima gelegenheid om stille tijd te houden en ons af te vragen hoe dat nou zit met dat hoofd van ons en welke plaats het inneemt in ons leven.
Op de achtergrond hoorden we natuurlijk Nanda haar vragen stellen: ‘Waar wil jouw hoofd naartoe’?

Nou mijn hoofd wilde naar m’n hart, de plaats waar God woont. Het hart wordt daarmee hoofdzaak. Ik wil mijn hoofd en hart niet scheiden.Ik wil mijn hart laten spreken naar de wereld om mij heen en mijn handen laten doen wat mijn hart zegt, want in mijn hart heeft God het voor het zeggen.
Wat ik ook leuk vond om op te merken is dat het hoofd zich moet buigen om naar het hart te gaan; onze gedachten buigen voor Gods gedachten.

In Spreuken staat dat wijsheid begint bij God. The Message zegt: ‘The first step in learning is bowing down to God’

Deze meditatie werd dus een mooi gebed. Een gebed vol dankbaarheid naar God om het mooie lichaam wat Hij ons gegeven heeft en voor alle wijsheid en inzicht die Hij ons geeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten