zondag 5 augustus 2012

MAKE UP YOUR MIND



Als je iets wilt veranderen in je leven of iets wilt bereiken zul je de ‘ja maar’-en aan de kant moeten zetten. Tot deze conclusie kom ik telkens weer. Elke ochtend als ik uit bed kom ga ik op de weegschaal staan om elke ochtend tot dezelfde conclusie te komen: te zwaar.
Ik wil dus afvallen wat wil zeggen anders eten  ‘ja maar.....’en dan komen er tientallen excuses. Dit is een voorbeeld uit m’n eigen leven maar het geldt natuurlijk voor alles en iedereen. Als je niet wilt doen wat er voor nodig is zeg dan niet dat je wilt veranderen. Vaak willen we wel een bepaald resultaat maar niet het proces. 
We willen zijn als Jezus
Jezus zegt: ‘vernieuw je denken’
Wissel jouw verkeerde denken in voor Zijn denken, Zijn Woord.
Bedenk: Wie je gehoorzaamt is je meester en niet degene die je zegt dat je meester is.
Bewijs dat je je denken vernieuwt door het resultaat in je leven. Bewijs aan je zintuigen dat je anders denkt door dingen anders te zien, anders te horen, er anders over te spreken. Bewijs aan je lichaam dat je anders denkt door er gezondheid over uit te spreken. Je zou je Bijbel eigenlijk altijd binnen handbereik moeten hebben: op de keukentafel, in je zak, in je auto, in de wachtkamer van de tandarts, in je hart en in je geest.
In Efeziërs 4:22-24 staat dat we onze oude ik uit moeten doen en onze nieuwe ik aan.
Hoe? Door de vernieuwing van je geest. In het engels staat er de vernieuwing van de spirit of your mind.
Je geest doet een heleboel onbewust. Je kunt bijvoorbeeld autorijden en tegelijkertijd gezellig met je medepassagier kletsen. Of hoe vaak heb je niet dat je naar je werk rijdt en ineens denkt ‘He ben ik al hier?’ Je hebt het zo vaak gedaan dat het routine is geworden, je doet het automatisch.
Zo automatisch moet het worden dat we Gods Woord denken en doen, het moet een lifestyle worden. Gods lifestyle.
Genade is geen excuus om het beste van God mis te lopen. Genade is de mogelijkheid om Gods Woord toe te passen. Genade is het middel waarvan je gebruik kunt maken om Gods Woord realiteit te laten worden in je leven.
Het begint met je denken te vernieuwen met Gods Woord.
Ik ben wie het Woord van God zegt dat ik ben, ik kan wat het Woord van God zegt dat ik kan en ik heb wat het Woord van God zegt dat ik heb!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten