dinsdag 4 september 2012

BON VOYAGE


Vanmorgen zat ik nog even terug te denken aan de schrijfweek in Zuid-Frankrijk waar Lily en ik naartoe zijn geweest en hoe voorspoedig de reis verlopen is. Onderweg hadden we een hotel geboekt om te overnachten en zelfs daar reden we zonder problemen in één keer naartoe. Dat komt omdat we een perfect navigatiesysteem in de auto hadden.

Maar stel je eens voor dat je ergens naartoe zou moeten, ver weg, waar je nog nooit geweest bent en waar je ook de weg niet naartoe weet. En stel je eens voor dat je geen navigatie zou hebben en er ook geen borden langs de weg zouden staan die de richting aangeven. En stel je dan als laatste eens voor dat je besluit er dan maar op je gevoel naartoe te rijden.

Denk je dat je er aan zult komen? Denk je dat je steeds precies de goede afslag zult nemen, steeds op elke kruising precies de goede richting kiest?
Misschien heb je wel het gevoel dat je de goede kant op rijdt, maar is het ook werkelijk zo?
Ik denk dat we toch echt beter op borden en de mevrouw van de navigatie, die zo vriendelijk zegt waar we links of rechts moeten, kunnen vertrouwen om er zeker van te zijn dat we aankomen waar we naartoe willen.

Zo zie ik ook het geloof. Niet als een gevoel maar als een zekerheid met een navigatiesysteem en borden die richting aangeven. Jezus is de aardige mevrouw die zegt waar ik links of rechts moet en de Bijbel met Gods beloften zijn mijn borden die me precies  vertellen waar ik ben en of ik op de goede weg zit. 

Stel dat we ziek zijn, een probleem hebben of ons zorgen maken en we willen naar een oplossing toe, of we hebben een vraag of willen onze dromen verwezenlijken dan kunnen we ons gevoel volgen en zomaar op weg gaan.
Maar als we zeker willen weten dat we op de goede bestemming aan zullen komen kunnen we beter vertrouwen op God die beschikt over de juiste coördinaten en de juiste richtingwijzers.

Laten we luisteren naar Gods stem en kijken naar Zijn beloften zullen we precies uitkomen waar we moeten zijn.

Bon voyage!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten