zondag 9 september 2012

WAARHEID




Voel me echt ellendig na vanmorgen. Kerk. Goeie preek. 'Niet kiezen zorgt altijd dat je gekozen hebt' was één van de uitspraken. 
Nou en daar zit ik dan, want ik ben het er namelijk helemaal mee eens: je staat ergens voor of niet.
Volgens mij zegt God toch ergens in Zijn Woord dat het simpel is om te geloven, zelfs kinderen kunnen het, als de beste zelfs.
Maar kinderen geloven in eerste instantie hun vader. Kinderen vertrouwen in eerste instantie hun vader. Zelfs als de juffrouw voor de klas een ander verhaal vertelt zegt een kind 'Dat is niet waar juf, m'n vader zegt het zelf'.
Dat is dus nu voorlopig mijn keuze: luisteren naar mijn Vader en vertrouwen op mijn Vader, en de juffen en meesters kunnen even de pot op.

1 opmerking:

  1. Nou,we luisteren allemaal wel eens naar "meesters en juffen"i.p.v. naar de Vader, maar uiteindelijk kiezen we toch weer voor Hem.
    Ben jij overigens dat meisje op vaders arm?
    Liefs en bedankt.

    Sjaan.

    BeantwoordenVerwijderen