woensdag 12 september 2012

DE PERFECTE BEWONER


How beautiful on the mountains are the feet of those who bring good news,
who proclaim peace, who bring good tidings, who proclaim salvation (Jesaja 52:7)

Aan deze tekst moest ik vorige week denken toen de GGZ belde om te zeggen dat ze een kamer voor Dennis hadden. Een kamer in een gewoon huis, in een gewone straat, tussen gewone mensen. Weg van de inrichting, terug naar de maatschappij.
En aan deze tekst moest ik gisteravond denken toen ik zomaar in het dagboek van een lieve vriendin die al zoveel verdriet en ellende heeft meegemaakt dit jaar las dat er ineens iemand aan haar deur stond met goed nieuws, ze schrijft: ‘moest er in ieder geval van huilen, ditmaal omdat het zo mooi is’

Your God reigns’ gaat de tekst in Jesaja verder.
Is dat niet gaaf om te weten?

Als we om ons heen kijken zien we een mix van mensen die gelukkig zijn en ongelukkig, een mix van mensen die voorspoed hebben en tegenspoed, zo is het leven. Het leven bestaat uit pieken en dalen, regen en zonneschijn en soms regent het heel lang en heel hard en ‘hoe welkom is dan die vreugdebode die over de bergen komt aangesneld die vrede aankondigt en goed nieuws brengt’ en die komt zeggen: ‘God is Koning’

En het is nog gaver te weten dat die God in je hart wil wonen. Als je Hem een kamer aanbiedt is Zijn vrede, Zijn goede nieuws en redding altijd in je.
Een perfecte Bewoner lijkt me!

1 opmerking:

  1. Wat fijn dat je goed nieuws hebt ontvangen mbt Dennis! En ja, ups en downs, zo zal het hier altijd zijn. Zonder de downs zouden we de ups niet herkennen denk ik altijd maar :)

    BeantwoordenVerwijderen