zaterdag 8 september 2012

THE MESSIAH CHOPPED UP IN LITTLE PIECES?



1 Korintiërs 1:10-13
Maar ik bid u broeders....
dat gij allen hetzelfde spreekt en dat onder u geen scheuringen zijn, maar dat gij samengevoegd zijt, één van zin en één van gevoelen.
Want mij is over u bekend gemaakt......dat er twisten onder u zijn.
En dit zeg ik, dat een ieder van u zegt: Ik ben van Paulus, en ik van Apollos en ik van Cefas, en ik van Christus.
Is Christus dan gedeeld?

De Message zegt het nog duidelijker: I ask you ‘Has the Messiah been chopped up in little pieces so we can each have a relic all of our own?

Wat een super goede vraag van Paulus. Een vraag die vandaag nog steeds, terecht, gesteld wordt.
Wat is dat toch met al die kerken en stromingen, het lijkt soms wel een concurrentiestrijd.
‘Waar ga jij naar de kerk?’  ‘O, nou ik ga....daar hoor’
Een vriendin van mij vroeg me eens, toen ik besloot even naar een andere kerk te gaan en toen bepaalde dingen in mijn andere kerk niet meer mocht: ‘ Hebben ze daar een andere God dan?’ 
Nee geen andere God, helemaal geen andere God, alleen andere mensen. Allemaal mensen die dezelfde God dienen. De enige God.
God is altijd dezelfde. Mensen zijn heel divers, zo heeft God ze namelijk gemaakt.
Divers, niet beter of slechter. De één zingt engelse praise songs, de ander nederlandse psalmen. De één zingt een uur, de ander een kwartier, maakt het wat uit?

God zegt dat het Hem om ons hart gaat, niet om uiterlijk vertoon. Al die verschillende mensen met allemaal een oprecht hart voor God. Dus wat doen wij nou moeilijk?
God houdt van ons allemaal: hervormd, gereformeerd, evangelisch, katholiek, protestant, baptist...............................

We zijn allemaal een kind van dezelfde Vader en lid van hetzelfde gezin en ik denk dat het onze Vader oprecht verdriet doet als Hij ziet hoe Zijn kinderen bekvechten en elkaar soms zelfs de deur wijzen,
want ging het nou oorspronkelijk niet over liefde,
of vergis ik me nu?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten