maandag 3 september 2012

VREES NIET



Over een tijdje mag ik weer spreken bij Women Only. Ik zit alvast een beetje na te denken waar ik over zal spreken en als vanzelf denk ik terug aan de eerste keer dat ik mocht spreken. Wat was ik bang! Eng, vreselijk eng om daar zo voor een hele groep vrouwen te staan. Maar ik heb het toch gedaan en er is me niets vreselijks overkomen.
Angst is een vervelend iets. Angst kan blokkeren en angst kan je tegenhouden je dromen na te volgen. Ik weet nog wel wat mij over m’n angst heen deed stappen, dat was het voorwoord in het boek ‘The Dreamgiver’ van Bruce Wilkinson. Bruce legde uit dat als je wacht met te doen wat je graag wilt tot je niet bang meer bent, je het nooit zult doen want de eerste keer dat je iets nieuws moet doen zul je altijd bang zijn.
Joyce Meyer zegt altijd: ‘Do it afraid’
En 1 Johannes 4:18 zegt De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit.
Als we begrijpen dat Gods liefde voor ons volmaakt is zal dat ons bevrijden van angst. Liefde zet angst de deur uit.

Angst belemmert ons dingen te doen maar geloof zet ons aan om ze toch te doen ondanks onze angst. Wanneer de Bijbel zegt ‘Vrees niet’ wil dat niet zeggen dat we geen angst zullen voelen. God wil alleen dat we weten dat Hij bij ons is, in onze angst en dat Hij bij ons blijft, dwars door onze angst heen. Hij houdt onze hand als het ware vast en we kunnen samen doen waar wij bang voor zijn of wat wij eng vinden.

Als we voor een enge situatie staan helpt het om op God te focussen in plaats van op de situatie. Het helpt om je te realiseren dat je daar niet alleen staat. God is voor je en achter je en naast je en in je. Wat kan je gebeuren?
Ik kan alle dingen door Christus die mij kracht geeft’

Steeds als angst en geloof tegenover elkaar staan zal geloof het winnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten