woensdag 19 september 2012

KOFFIETIJD MET GOD


Maandag kwam Anne op de koffie. Ze was naar het gemeente weekend van The Church geweest en kwam super enthousiast terug. Ze vertelde van alles maar één zin blijft me steeds maar bij: 'Laat God altijd je eerste aanspreekpunt zijn'.
Wat er ook is, welk probleem je ook hebt, welke vraag je ook hebt, welk voor welk dilemma je ook staat, je eerste consult hoort bij God te zijn.
Pas daarna bespreek je het met je partner, je vrienden of wie je ook wilt.
Het is niet verkeerd raad aan anderen te vragen, de Bijbel zegt zelf dat het goed is meerdere mensen te raadplegen maar nàdat je met God gepraat hebt.  God kan je meteen een antwoord geven maar Hij kan ook door mensen werken.
Hier moet ik heel de tijd aan denken, want ik wéét het wel, en ik denk dat we het allemaal wel weten, maar hoe vaak gebeurt het niet dat we het andersom doen? Als er iets is, als je een vraag hebt, als je een probleem hebt, hoe vaak gebeurt het dan niet dat je meteen begint te spuien? Je vertelt het vol vuur aan je partner of je vrienden en vraagt hen als eerste om raad. Een standaard reactie is dan vaak: 'We zullen ervoor bidden'. Prima want bidden is goed, alleen is dit wel de verkeerde volgorde, want we moeten als eerste naar God gaan en met Hem praten. Hij is onze Vader,Hij kent ons door en door en Hij kent ook de situatie en Hij kent zelfs de oplossing.

Als ik voor mezelf spreek dan is het vaak zo dat als er iets is ik een knoop in m'n maag krijg en die knoop wil ik er zo snel mogelijk uit. De manier waarop ik dat denk te bereiken is: spuien, tegen alles en iedereen die om me heen is. De knoop verdwijnt dan inderdaad voor even, maar de schade die ik ermee berokkend heb zorgt weer voor een nieuwe knoop, terwijl als ik gewoon meteen naar mijn Vader zou gaan dit niet zou gebeuren. De Bijbel staat er vol van: God is onze Redder, God is onze bevrijder, God is onze raadsheer. Hij geeft rust, neemt je angst weg en laat je oplossingen zien.

Ga eerst naar God, neem de tijd, praat alles uitgebreid met Hem door, want je partner of vrienden kunnen het nog zo goed met je voor hebben maar als je zes mensen raadpleegt krijg je zes verschillende meningen en weet je nog steeds niet wat je moet doen. God heeft één mening en als je die verstaat weet je wat je moet doen.
Gaaf om hier weer even aan herinnerd te worden.

2 opmerkingen:

  1. Wat juist. Goed om er weer aan herinnerd te worden. Bedankt Jennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, dat is mijn streven... Hem in alles eerst consulteren. Dus niet de dokter, of de medicijnkast of andere mensen.

    BeantwoordenVerwijderen