dinsdag 25 september 2012

HET GOEDE NIEUWS


(een creatie van Krejaatsie)

Wat heb ik het de laatste tijd toch druk: werken bij Body Perfection, Krejaatsie, m’n manuscript redigeren, elke dag een blog schrijven, m’n huishouden niet te vergeten (wat wel vaak het geval is), drie honden een kat, kip en vissen verzorgen, wassen, strijken.....pffff ik lijk wel een vrouw, maar leuk dat ik het vind! Vooral Krejaatsie, daar geniet ik elke minuut van dat ik er aan het werk ben. En vóór al deze drukte begint lees ik natuurlijk als eerste elke morgen de Bijbel.

Lukas 9 (NLT)

Overal waar Jezus ging volgden hele menigten mensen Hem, zelfs als Hij probeerde stilletjes weg te gaan of Zich even terug te trekken volgden ze Hem.
en Hij verwelkomde hen, onderwees hen over het Koninkrijk van God en genas hen’

Op een keer zitten duizenden mensen naar Hem te luisteren, het is etenstijd en de discipelen stellen voor hen naar huis te sturen. Jezus zegt echter ‘Geven jullie hen maar te eten’
De reactie van de discipelen is: Onmogelijk!

Jezus reageert hier niet op maar voedt hen zelf, niet onmogelijk dus.
Jezus laat hier, zoals zo vaak daarvoor, zien dat niets onmogelijk is voor degenen die geloven.

Acht dagen later nam Jezus Petrus, Jakobus en Johannes mee naar een berg om te bidden. Daar ontmoet Jezus Mozes en Elia, om, en dat was me nog nooit opgevallen, te bespreken hoe Hij Gods plan om in Jeruzalem te sterven zou volbrengen.
Voordat ze weer terug gaan horen ze Gods stem die zegt: Dit is Mijn Zoon, de Uitverkorene. Luister naar Hem’
Als ze beneden komen worden ze opgewacht door een man met een bezeten zoon. De man zegt tegen Jezus: Ik heb uw discipelen gesmeekt om de boze geest uit te drijven, maar ze konden het niet’
De discipelen reageerden weer: Onmogelijk!

Dan reageert Jezus: Jullie koppige, eigenwijze en ongelovige mensen! Hoe lang moet ik nog bij jullie blijven, hoe lang moet ik dit nog accepteren? Breng Hem hier’
En Jezus geneest de jongen en laat weer zien: Niets is onmogelijk voor wie gelooft.

Ik moet hier ook denken aan Jezus verbaasde reactie in Markus 9:23 wanneer iemand vraagt: Heer als u Hem kunt genezen. Jezus zegt daar: Als? Hoezo als, er bestaat helemaal geen ‘als’ voor degenen die geloven. Alles is namelijk mogelijk voor wie geloven.

Jezus is Gods Zoon, is God, maar toen Hij hier op aarde was was Hij mens, en Hij kwam om het Goede Nieuws te vertellen. Goed nieuws mensen als jullie in Mij blijven en ik in jullie, zoals ik in de Vader ben en Hij in Mij, zul je dezelfde dingen kunnen doen als Ik, en zelfs meer.
Jezus was op aarde mens. Een mens gevuld met God, een mens die zeker wist wie Zijn Vader was en die alles geloofde wat Zijn Vader zei en daar naar handelde.
Hij wilde zelfs niet dat mensen wisten dat Hij de Zoon van God was ‘vertel het tegen niemand’ zei Hij tegen z’n discipelen, anders zou het immers logisch zijn dat Hij dit alles kon? Hij kwam juist als mens om te laten zien wat de mogelijkheden van een mens zijn wanneer zij zich volledig overgeven aan God en Hem voor 100% vertrouwen en geloven.

Niets is onmogelijk voor hen die geloven.

2 opmerkingen:

  1. Ohoh, wat eend ruk baasje ben je toch :) Ik zie het voor me. Vergeet je je man niet in dat rijtje? Haha...
    Je maakt prachtige creaties hoor. Waar zijn die te koop?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan zo snel mogelijk een webwinkeltje openen. Nu zijn ze nog gewoon via Lily en mij te koop. We nemen ze ook mee naar Women Only en als er weer een boekentafel is ook daar.
      En klopt Marja, druk! Zit hele dagen te knippen en te plakken, m'n boek schiet er helemaal bij in geloof ik en dat is niet de bedoeling he!

      Verwijderen